Sunday, March 29, 2009

Alfatihah - Maksu 1963-2009

tadi 8.30 pm..on my way to mydin..beli groceries..tetiba terasa vibrat kat poket.. eh? ape ni? Owh.. hp i.... ade incoming call.. nape plak silent ni? sape yg gatal2 p silent ni? ni mesti princess ni.. eiii..suke la godek2 hp ai tau..

Ai : Hello..haa..fidah...
F : hang dok kat mana?awat aku tepon tadi hang tak jawap ???

Ai : Aku dlm keta ni..nak p beli brg dapur skit.. awat nya..cemas je hang ni?? (dlm hati dah dup dap dup dap)

F : Aku nk tanya hang ni., hang ade sakit lemah jantung ka, ape2 penyakit hat tak buleh terkejut?

Ai : Ishh..takdak lah..aku ok..awat nya..hang jgn buat aku suspender buleh dak?

F : lagu ni.. maghrib tadi... maksu dah takdak.. dia jatuh2 terus takdak...

Ai: (terkedu.......diam...) Innalillahhiwainailaihirojiunnnnnnnn.... Ya Allah..

F : Sabar lah.. aku pun dok siap anak2 aku nak balik mlm ni..depa nak kebumi pagi esok pkul 10 am

Ai : Aku tak leh balik kot.. LM takdak..nak p johor pagi2 esok..princess pun skolah..

F : tak pa lah.. aku pun kebetulan Nasir kena p ronda belah sana..

Ai : Hg kim salam lah semua.. habaq kat Pak Su.. aku minta maaf lah..tak buleh balik.

F : Okeh.. jgn sedih sgt.. Sedekah la apa yg ptut.

Ai : Okeh.. Bebaik balik..Salam..

F : Salam..

Tututtttttttttttttttttt..

Ai: Ya Allah cucuri lah rahmat ke atas roh Maksu.. Tempat kan lah dia dikalangan insan yg Kau Redhai.... amin.. ya rabbul a' lamin.

Tetiba ai teringat kan Dijah. Dijahhh... Ibu rinduu....
:((

No comments: